Kundeservice

Bestiller du før kl 12:00 sender vi din ordre samme dag (man-fre).*Gjelder ikke helg og eller røde kalenderdager.



Under Min side (du må være innlogget) finner du din ordrehistorikk. Hvis du ikke finner dine ordrer kan du kontakte kundeservice@elements.as så skal vi hjelpe deg.

Er du produkteier og skal bestille nye eller endre eksisterende produkter i Røde Kors-butikken så må du forholde deg til retningslinjer for logo og profilering i Røde Kors.

Bestilling
Du får ordrebekreftelse på e-post når ordren er godkjent. Etter at ordren er sendt vil du få en ny e-post som viser at ordren er plukket og sendt.
Du får e-post med link til sporing fra oss.
Hvis du angrer din bestilling eller oppdager at du har bestilt feil, så kan vi noen ganger hjelpe deg å endre eller kansellere denne, så sant du ikke har mottatt en e-post med bekreftelse på at ordren er plukket og sendt. Når denne bekreftelsen er sendt ut, er det for sent å gjøre noen endringer da din pakke er klargjort for utsending og på vei til deg.

Vi kan i noen tilfeller klare å slå sammen ordrer og pakke det i samme pakke. Dette er avhengig av ordrepågang og hvor langt i prosessen ordrene dine er. Vi kan ikke legge til varer i en ordre, da må ordren kanselleres og legges på nytt eller du legger inn en tilleggsordre.

Hva gjør jeg hvis innholdet i pakken ikke stemmer med min bestilling? Hvis innholdet i pakken ikke stemmer med din bestilling, må du ta kontakt med oss på kundeservice@elements.as. E-posten må inneholde ordrenummer, som du finner på ordrebekreftelsen, og beskrivelse av hva som er feil.

Betaling
Trygg betaling er viktig for oss. Derfor samarbeider vi med Bambora Payments for all kortbetaling. Bambora er en meget trygg og mye brukt løsning som bruker SSL (Secure Sockets Layer). Det betyr at all betalingsinformasjon som sendes, blir kryptert over nettet direkte til Bambora. Informasjonen din overføres med en sikker forbindelse og kortopplysningene dine kan ikke leses av uvedkommende. Ingen kortopplysninger registreres eller lagres av oss. Les mer hos Bambora
Nei, privatkunder kan dessverre ikke betale med faktura eller delbetaling.

Hjelpekorpsene kan handle på faktura. Kontakt kundeservice@elements.as dersom ditt hjelpekorps ikke har opprettet faktura konto

Vi tar de fleste internasjonale kort, som Visa og Mastercard. Vi reserverer beløpet på betalingskortet når bestillingen legges inn. Beløpet blir trukket når ordren er ferdig behandlet.

Dersom din ordre blir kansellert vil det reserverte beløpet bli frigitt. Siden beløpet kun er reservert vil ikke dette vises som en tilbakebetaling på din konto.

Dersom du vil heve kjøpet og benytter angreretten, vil beløp tilsvarende verdi på returnerte varer bli tilbakebetalt til samme kort som du benyttet ved betaling. Bankens behandlingstid er normalt 3-5 dager før beløpet er tilgjengelig på din konto.

Gjennom Bambora Checkout tilbyr vi også betaling gjennom VIPPS. Bambora Checkout er utviklet for å ta imot de aller mest populære mobile betalingstjenestene i hvert marked.

Du kan ha:

  • Sjekk at du har registrert riktig e-post adresse på Min side.
  • E-posten kan ha havnet i mappen for søppelpost.
  • Det kan ha skjedd en feil under bestillingen.

Ta kontakt på kundeservice@elements.as eller telefon: 55 22 02 00, så finner vi ut av det sammen!

Levering

Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager. Avvik kan forekomme, men bestillingen blir pakket innen tre virkedager. Du får SMS/e-post fra Bring når pakken kan hentes.

*Ved behov kan https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss kontaktes for inntil 10 dagers ekstra hentefrist.

I byer og tettsteder blir pakken levert på kveldstid mellom kl. 17-21. Alle andre steder blir den levert i tidsrommet kl. 08-17. Når varen er på vei vil du motta en SMS fra Bring med informasjon om forventet leveringsdato. Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager.

*Posten har utvidet tidsvinduet for kveldslevering, og forsøker å levere allerede fra kl.12 også i byer og tettsteder.

Dette alternativet er midlertidig utilgjengelig.

*Pga. korona- situasjonen er dette alternativet midlertidig fjernet. Vi har tett dialog med butikkene og alternativet vil bli tilgjengelig straks dette er mulig.

Retur

Fristen for å returneres en vare til oss på bakgrunn av angrerett er opprinnelig 14 dager fra den dagen du mottok siste vare av bestillingen din.

Ta eventuelt kontakt med kundeservice@elemets.as så forlenger vi frist for retur etter ditt behov. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema

Du kan alltid angre på ditt kjøp. En vare som returneres til oss på bakgrunn av angrerett, skal kunne selges som ny. Det vil si at varen må returneres med merkelapp og emballasje, i samme tilstand som da du mottok produktet.

Vedlagt i pakken eller i e-post med ordrebekreftelsen fikk du med et angrerettskjema. Fyll ut dette skjemaet, og returner sammen med varen som skal returneres. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema_Bytteskjema

Du kan sende pakken slik du ønsker, men vi anbefaler Norgespakken fra Bring. Husk å ta vare på sporingsnummeret. Du kan forhåndsbetale for Norgespakken på nett. Gå til https://www.posten.no/sende/pakke/norgespakken , skrive ut adresselappen, fest lappen og lever pakken på posten.

Pakken returneres til:
Elements Production AS,
Ulvenvegen 371,
5217 Hagavik

Ja, du må selv betale for retur av varer både ved angrerett og bytting. Ved bytting, sender vi varen i retur til deg uten ekstra kostnader.

Vi har normalt 3-5 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur. Du vil da motta en mail om dette. Dersom du vil heve kjøpet og benytter angreretten, vil beløp tilsvarende verdi på returnerte varer bli tilbakebetalt til samme kort som du benyttet ved betaling. Dette kan ta opptil 1 uke. Fakturakjøp vil ta noe lenger tid å refundere

Bytte

Du må fylle ut bytteskjema og returnere varen. Bytteskjema var vedlagt i pakken eller sendt på e-post med ordrebekreftelsen. Du kan også finne det her: Angreskjema_Bytteskjema

Vi sender deg ønsket størrelse uten ekstra kostnad straks varen er mottatt og ferdig behandlet, forutsatt at vi har varen på lager. Vi har normalt 3-5 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur. Dersom vi ikke har størrelsen du ønsker på lager, vil vi tilbakebetale beløpet. Du vil da motta en mail med informasjon om dette.

Dessverre får vi ikke byttet varer som er dyrere/billigere. Du må i tilfelle benytte angreretten og vil få beløpet tilbakebetalt. Du må legge en ny ordre på ønsket vare.

Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe er galt med varen du kjøpte av oss, ber vi deg ta kontakt med kundeservice kundeservice@elements.as. Send oss en e-post med ordrenummer og bilder, samt årsak for reklamasjon. Vi vil ta kontakt med deg inne 2 arbeidsdager.

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss på kundeservice@elements.as slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Legg ved ordrenummer og beskrivelse av hva som er feilsendt i e-posten.

Kundeservice for organisasjoner


Opprette bedriftskonto med fakturamulighet.

Dersom du handler på vegne av organisasjon og ønsker tilsendt faktura, må du opprette en bedrifts konto eller sende oss en epost: kundeservice@elements.as.
Registering av faktura konto forutsetter at du har organisasjonsnummer tilgjengelig. Faktura vil bli tilsendt på EHF eller e-post til registrert adresse.

Dersom du skal handle på vegne av ditt hjelpekorps, og ønsker faktura tilsendt, må du opprette en bedriftskonto. Send oss en epost: kundeservice@elements.as hvis du trenger tilgang til dette.

Bruk korpsets offisielle kontaktinformasjon (e-post & telefonnummer som kan motta SMS) såfremt dette er mulig slik at kontoen kan følge verv med fullmakt til samlebestillinger i ditt Hjelpekorps.

Autentisering av konto kan, avhengig av tilgangsnivå, ta inntil 3 virkedager. Du vil få tilsendt e-post når konto er autentisert og klar til bruk.
Gruppe bestilling og rabattkoder.
Dette kan løses på flere måter. Det kan legges ordre på en felles leveranse, der dere fordeler uniformene selv, eller det kan lages koder i nettbutikken som fungerer på predefinerte varer. Dette sendes til den enkelte frivillige. Vi erfarer at sistnevnte krever minst lokal administrasjon, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice, så finner vi den beste løsningen sammen med dere.
Betaling

Faktura vil sendes som EHF såfremt dette er tilgjengelig. Alle andre vil få tilsendt faktura til den e-post som er registrert på min side.

Vanlig forfall er 30. dager. Men ting kan oppstå, så ta kontakt med kundeservice ved behov for utsettelse.

Kontakt kundeservice på telefon 55 22 02 00 (mandag- fredag kl. 9-15). Eller send en e-post til kundeservice@elements.as. Henvis gjerne til fakturanummer og legg ved en kort beskrivelse av hva som er feil.

Trykksaker for produktansvarlig

Alle trykksaker blir levert av Molvik Grafisk AS. Gå til side for trykksaker for mer informasjon og bestilling av trykksaker. Vær oppmerksom på at databasen for trykksaker er under etablering. Kontakt kundeservice@elements.as dersom aktuell trykksak ikke er tilgjengelig for kjøp eller nedlastning.

Gå til https://molvik.no/upload og last opp dokumentet iht. instruksjon.

Ifm. opplastning av nye dokument, må du alltid legge til en varetekst. Vareteksten legges ut på nettsiden og skal beskrive innholdet i trykksaken.

Du kan ikke endre en eksisterende publikasjon. Du må derfor opprette en ny publikasjon som erstatter den tidligere versjonen. Gå til https://molvik.no/upload og last opp fil iht. instruksjon.

Det er viktig at du oppgir navn og artikkelnummer på den publikasjonen som denne erstatter i kommentarfeltet. Ved behov for endringer i vareteksten må ny varetekst også legges inn kommentarfeltet.

For produktansvarlige

Vårt utvalg består av et standardisert program med t-skjorter, hettejakker og hettegensere. Alle plaggene er produsert i rødt, sort, grå og marineblå.

Hensikten med et standardisert program er å redusere unngå utsolgte produkter i nettbutikken.

I praksis betyr dette at vi til enhver tid har lagerførte t-skjorter, hettejakker og hettegensere i fargene rødt, sort, grå og marineblå uten logo som vi etter behov kan supplere nettbutikken eller tilpasse som nye varer.

Send en e-post til kundeservice@elements.as . E-posten må inneholde kontakt-informasjon og gjerne en beskrivelse av ditt behov så vil du bli kontaktet av en prosjektansvarlig.

Din tilbakemelding er svært viktig i arbeidet med å forbedre produktene. Vi er derfor svært takknemlig hvis du sender en e-post til kundeservice@elements.as med en beskrivelse hva vi kan gjøre bedre.

Bestilling og ordrebekreftelse

Du får ordrebekreftelse på e-post når ordren er godkjent. Etter at ordren er sendt vil du få en ny e-post som viser at ordren er plukket og sendt.

Sjekk mappen for søppelpost hvis du ikke mottar ordrebekreftelse, og ta kontakt med kundeservice@elements.as dersom vi skal sende deg en ny.

Du mottar en e-post med link til sporing når varene sendes fra oss.

Sjekk mappen for søppelpost hvis du ikke mottar ordrebekreftelse, og ta kontakt med kundeservice@elements.as dersom vi skal sende deg en ny.

Så lenge vi ikke har begynt å pakke varene, kan du kansellere hele eller deler av din bestilling.
Frakt og levering
Bestiller du før kl. 12:00 sender vi din ordre samme dag (man-fre). Merk at dette ikke gjelder helg, og / eller røde kalenderdager. Etter at pakken er sendt tilkommer normal postgang.

Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager. Avvik kan forekomme og du får SMS/e-post fra Bring når pakken kan hentes.

Ved behov kan https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss kontaktes for inntil 10 dagers ekstra hentefrist.

Pakken vil bli levert på mellom kl. 08-21. Du får en SMS/e-post med forventet leveringsdag, og en ny melding den dagen pakken er på vei til deg. Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager.

Levert på døren er en fleksibel løsning, tilpasset slik at den skal imøtekomme ditt behov. Se https://www.posten.no/motta/hjemlevering for mer informasjon.

Retur av varer

Fristen for å returneres en vare til oss på bakgrunn av angrerett er 14 dager fra den dagen du mottok siste vare av bestillingen din.

Ta eventuelt kontakt med kundeservice@elemets.as så forlenger vi frist for retur etter ditt behov. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema

Du kan alltid angre på ditt kjøp. En vare som returneres til oss på bakgrunn av angrerett, skal kunne selges som ny. Det vil si at varen må returneres med merkelapp og emballasje, i samme tilstand som da du mottok produktet. Vi forbeholder oss retten til å avvise din retur, hvis produktet ikke imøtekommer disse kriteriene.
Vedlagt i pakken eller i e-post med ordrebekreftelsen fikk du med et bytte og angrerettskjema. Fyll ut dette skjemaet, og returner sammen med varen som skal returneres. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema_Bytteskjema

Du kan sende pakken slik du ønsker, men vi anbefaler Norgespakken fra Bring. Pakker du varen selv, er det avsenders ansvar å påse at varene er forsvarlig pakket.

Du kan forhåndsbetale for Norgespakken på nett. Gå til https://www.posten.no/sende/pakke/norgespakken for mer informasjon.

Pakken returneres til:

Elements Production AS
Ulvenvegen 371
5217 Hagavik

Ja, du må selv betale for retur av varer ved angrerett eller bytting. (Ved bytting, returnerer vi varen du bytter til uten ekstra kostnad.)
Vi har normalt 3-5 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur til du mottar en e-post med informasjon om at saken er ferdigbehandlet.
Beløpet vil bli tilbakebetalt kortet du benyttet ved betaling. Avhengig av bank tar dette 1-5 virkedager etter at din retur er ferdigbehandlet.
Bytte av varer

Du må fylle ut bytteskjema og returnere varen. Bytteskjema var vedlagt i pakken eller sendt på e-post med ordrebekreftelsen.
Du kan eventuelt laste det ned her: Angreskjema_Bytteskjema

Vi sender deg ny vare uten ekstra kostnad. Normal behandlingstid er 3-5 virkedager fra vi mottar din retur til du får ny ordrebekreftelse og din vare blir sendt.

Dersom vi ikke har rett størrelse du på lager vil vi tilbakebetale beløpet og du vil få en e-post som informerer om dette.

 

Dessverre får vi ikke byttet varer som er dyrere/billigere. Du må i tilfelle benytte angreretten og vil få beløpet tilbakebetalt før du legger inn ny ordre.

Dersom du opplever feil på varen du kjøpte av oss, ber vi deg om å sende en e-post til kundeservice@elements.as. Denne e-posten må inneholde kontaktinformasjon, ordrenummer (hvis du har dette), bilde som viser feil og beskrivelse av reklamasjon.

Vi har gode rutiner, men feil kan skje og vi beklager dersom innholdet i pakken ikke stemmer med bestilling. Gi beskjed på kundeservice@elements.as med en gang du oppdager feil, så ettersender vi rett vare. E-posten må den inneholde ordrenummer og beskrivelse av hva som er feil.

Når du klikker på produktet vil du se en egen fane for lagerstatus. Under denne vil du finne informasjon om når vi forventer at varen skal være tilgjengelig på lager.

Skriv til oss!

Send oss en e-post.
kundeservice@elements.as
Normal besvarelsestid på e-post er 2 virkedager

Ring oss!

55 22 02 00
(man-fre 10 - 15)

Chat med oss!

Messenger
(man-fre 09-15)

Copyright © Røde Kors